การเรียนการสอนออนไลน์ของพีไอเอ็ม กำลังเป็นไปอย่างเข้มข้น นักศึกษาตั้งตารอเช็คชื่อเข้าเรียนอยู่หน้าจออย่างคึกคักไม่มีเบื่อ อยากรู้ว่าอาจารย์มีเทคนิคอะไร วันนี้ ‘อ.หวาย – จิรวุฒิ สารฤทธิ์’ จากคณะศิลปศาสตร์ สาขาวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทางธุรกิจ จะมาเผยเคล็ดลับให้ฟัง
“เพราะการสอนออนไลน์จะสอนใน
มีการนำ Mnemonic Devices (เทคนิคช่วยจำ) ต่างๆมาช่วยสอดแทรกระหว่างก
“นอกจากความสนุกสนานแล้ว ลักษณะการเรียนการสอนจะต้อง
การสอนออนไลน์นั้นไม่ว่าจะใ
“Since online instruction isn’t all about lecturing, I use ice-breaking activities at the beginning of my classes to draw students’ attention and to create a positive, relaxed atmosphere. Incorporating mnemonic devices during lectures is also the key to students’ academic success. These devices can transform a boring, old-fashioned method into an easier, more practical one.
Mnemonic devices I use include remembering words and structures in familiar songs, rhymes, and jokes that I compose. Students can sing along during the live instruction and use the knowledge gained in their real-life more effectively.
Besides these tools, I emphasize the development of students’ critical thinking. I always encourage them to think critically and logically by questioning, discussing, and reverse thinking and help them to integrate their schemata with new knowledge.
Personally, I think it doesn’t matter what programs or applications you use, whether it is Zoom, Microsoft Teams, or Facebook Live. What matters the most for online instruction is the relaxed, fun-filled learning environment, knowledge, and practicality.”